שיפור בתפקוד באמצעות מדיטציה

תוכן עניינים

בין אם אתה נוהג במכונית עם ילדים שצועקים במושב האחורי או מנסה לקרוא ספר בבית קפה בזמן שמישהו מדבר בקול רם בטלפון שלו, תשומת לבך חיונית עבור ניווט ואינטראקציה עם העולם.
עם זאת, לתשומת לב יש יכולת מוגבלת, כלומר – אנחנו יכולים לעבד מספר מוגבל של  דברים בבת אחת. זו הסיבה שחיוני להיות מסוגל לסנן הסחות דעת שיכולות להסיט את המיקוד מהמשימה שעל הפרק.

מחקר חדש מדגיש את החשיבות של מדיטציה יומיומית, פעילות גופנית ושינה לשיפור התפקוד הניהולי שלנו. זהו מרכיב שעוזר לנו לתעדף את מה שאנחנו רוצים לעסוק בו ולסנן הפרעות לא רצויות.

המחקר הבסיסי בודק כיצד אזורים שונים במוח תורמים לאופן שבו אנשים מתקשרים עם העולם. ובנוסף מבוצע מחקר יישומי המפתח כלים דמויי משחק המודדים קשב אצל ילדים. המחקרים בדקו כיצד היבטים שונים של אורח חיים משפיעים על תשומת הלב.

כיצד להגביר את תשומת הלב והיכולת לתפקד עם מדיטציה ופעילות גופנית

תפקוד מנהלי הוא המרכיב שמופעל כשאתה מנסה להתמקד בסביבה עם הסחות דעת. לדוגמה, ניהול שיחה כשתוכנית הטלוויזיה האהובה עליך מופעלת ברקע. או כשאתה מתמודד עם דחף, כמו התנגדות לדחף לאכול עוד צ'יפס.

תפקוד מנהלי מעורב גם במעקב אחר מחשבות מסיחות דעת, כמו להיקלע לחלום בהקיץ. הוא מושפע ממספר הפרעות שונות, כולל הפרעת קשב וריכוז (ADHD) ודיכאון.

מחקרים מראים שבאמצעות מדיטציה יומית, ביצוע פעילות גופנית ושמירה על הרגלי שינה בריאים, אפשר להגביר את יעילות התפקוד המנהלי. אם אתה רוצה לשפר את הפרודוקטיביות ולהפחית את האימפולסיביות, כדאי לשקול לבצע שינויים אלה בשגרתך.

מדיטציה כאורח חיים

מדיטציה היא אחת הדרכים הטובות ביותר לשיפור תפקוד מנהלי. לאחר חמישה ימים של 20 דקות של מדיטציה יומית,נמצא שאנשים יכולים לסנן סחות הדעת. נראה שלא הייתה טכניקה ספציפית עדיפה למדיטציה, כל עוד המטרה העיקרית הייתה שליטה בקשב (התמקדות במשהו ספציפי). טכניקה נפוצה המשמשת כדי לעורר שליטה בקשב במדיטציה היא התמקדות בנשימה תוך ניסיון לשחרר מחשבות לא רצויות.

כמה מחקרים בחנו גם יוגה, הכוללת מרכיבים הדומים למדיטציה. עם זאת, היוגה לא שיפרה את התפקוד המנהלי כמו טכניקות אחרות שבהן המטרה העיקרית הייתה בקרת קשב. אם כי אנשים שעושים יוגה, אכן שיפרו את מהירות התגובה הכוללת שלהם.

לא ברור כמה זמן שיפורים אלה בקשב נמשכים לאחר מדיטציה, אבל ברור שלכל מי שמחפש לשפר את התפקוד הניהולי שלו, תשומת הלב צריכה להיות חלק משגרת יומו.

פעילות גופנית תורמת לשיפור בתיפקוד

ממשלת קנדה ממליצה לאנשים מעל גיל 18 להתאמן כ-150 דקות בשבוע כדי לשמור על הבריאות. זה גם משחק תפקיד משמעותי בתפקוד מנהלי.
אנשים שדיווחו על פעילות גופנית של שש שעות בשבוע הראו תפקוד משופר לעומת אנשים שיושבים. בנוסף, אלה שהיו בתוכנית ספרינט בתדירות גבוהה לתקופה של שבועיים לא רק שעלו על קבוצת ביקורת במדדים שלהם לתפקוד מנהלים, הם גם עשו פחות טעויות.

חשיבות מפר שעות השינה

חשוב לבדוק את מספר שעות השינה שלך. ​​לעיתים אנשים מפחיתים את המנוחה שלהם לצורך עבודה ומחויבויות חברתיות. למרות שמחקרים בסקירה מצאו כי שינה מופחתת יצרה תפקוד ניהולי לקוי. התוצאה השכיחה הייתה ביצועים גרועים על פני השטח. שינה מופחתת לא השפיעה על מרכיבים ספציפיים של תשומת לב באותה הדרך שבה השפיעו מדיטציה ופעילות גופנית. במקום זאת, זה גרם לאנשים להגיב יותר לאט ולנטייה לעשות יותר טעויות.

על פי מחקר שינה שכלל שמירה על אנשים ערים למשך 24 שעות. זה לא מאוד מייצג את האופן שבו רוב האנשים חווים ירידה בשינה. מחקר עתידי צריך לשקול כיצד איכות השינה של אנשים משפיעה על תפקודם הניהולי. המידע חשוב עבור אלה שעובדים בתרחישים שבהם חוסר תשומת לב מהווה סיכון פוטנציאלי. לדוגמה, בקרי תנועה אווירית או אלה המפעילים מכונות כבדות.

ישנם היבטים רבים של הקוגניציה שלנו שאינם בשליטתנו. יכולות התפקוד המנהלי מושפעות במידה רבה מגנטיקה. הסקירה מספקת הוכחות מבטיחות לכך שיש שינויים שאפשר לבצע בשגרה שיכולים לספק דחיפה למיקוד.

התחל לעשות מדיטציה על בסיס יומי, העלה את קצב הלב והתחל לישון מוקדם!

מאמרים נוספים :

תוכן עניינים

מאמרים נוספים:

דילוג לתוכן