קידום אורגני או ממומן במדיה החברתית- מה עדיף?

קידום אורגני או ממומן

תוכן עניינים

שוקלים את האפשרויות בין מדיה בתשלום לעומת מדיה חברתית? נחסוך לך קצת עבודת רגליים: כנראה שתרצה לעשות קצת משניהם.

קידום בתשלום או קידום אורגני הן חיות שונות שנרתמות בצורה הטובה ביותר למטרות שונות. אבל לגישה הוליסטית שמאזנת בין מודעות להמרה, כדאי להכיר את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם.

אם אתה חדש בתחום החברתי בתשלום, 2021 היא זמן מעניין להתחיל. הכליאה במהלך המגיפה גרמה לאנשים להשתמש יותר במדיה החברתית בכל רחבי העולם, והגדילה מאוד את מספר האנשים שמפרסמים יכלו להגיע אליהם.

ולמרות שההוצאות על מודעות הואטה בתחילה בתחילת 2020, היא חזרה לשיאים חדשים בשנת 2021. זאת למרות עדכון iOS 14.5 המפורסם של אפל. שהביא למגבלות מיקוד משמעותיות עבור משתמשי פייסבוק ואינסטגרם במכשירי iOS.

מצד שני, עדכוני האלגוריתמים הפכו את המדיה החברתית האורגנית לתחרותית ביותר. ובעלי עסקים רבים מגלים שהוצאת לפחות חלק מתקציב המדיה החברתית שלהם על פרסום כבר אינה אופציונלית.

אז איפה זה משאיר את אסטרטגיית השיווק של המותג שלך במדיה החברתית? ובכן, זה תלוי במטרות העל שלך. המשך לקרוא כדי ללמוד עוד.

מהי מדיה חברתית אורגנית?

מדיה חברתית אורגנית מתייחסת לתוכן החינמי (פוסטים, תמונות, וידאו, ממים, סטוריז וכו') שכל המשתמשים, כולל עסקים ומותגים, משתפים זה עם זה בפיד שלהם.

כמותג, כשאתה מפרסם באופן אורגני לחשבון שלך, אתה יכול לצפות שהאנשים שיראו אותו הם:

  • אחוז מהעוקבים שלך (המכונה גם 'טווח ההגעה האורגני' שלך)
  • העוקבים של העוקבים שלך (אם אנשים בוחרים לשתף את הפוסט שלך)
  • אנשים עוקבים אחר כל האשטאג שאתה משתמש בו

זה נשמע די פשוט, אבל הסיבה לכך שמדיה חברתית אורגנית היא הבסיס לכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלית כיום היא משום שזו הדרך הטובה ביותר לטפח קשר עם הלקוחות שלך בקנה מידה גדול .

לדוגמה, מותגים משתמשים בחברתיים אורגניים כדי:

  • לבסס את אישיותם וקולם
  • לבנות מערכות יחסים על ידי שיתוף תוכן אינפורמטיבי, משעשע ו/או מעורר השראה
  • למשוך לקוחות בכל שלב במסע הקנייה שלהם
  • לתמוך בלקוחות שלהם בשירות לקוחות

מהי מדיה חברתית בתשלום?

מדיה חברתית בתשלום היא מילה נוספת לפרסום. זה כאשר מותגים משלמים כסף לפייסבוק, לינקדאין, טוויטר, יוטיוב וכו' על מנת שהתוכן שלהם ישותף עם קהלי יעד ספציפיים חדשים שסביר להניח שיתעניינו, או באמצעות "חיזוק" התוכן האורגני שלהם, או עיצוב פרסומות ייחודיות.

מדיה חברתית בתשלום חווה התאוששות לאחר חוסר הוודאות של 2020, על פי eMarketer . המשתמשים לא רק הגדילו את הזמן שהם מבלים במדיה החברתית, אלא שהם גם עכשיו, יותר מתמיד, רגילים לקניות מקוונות דרך מסחר אלקטרוני או חנויות מדיה חברתית. זה גורם למודעות להיראות כחלק טבעי יותר מחוויית המדיה החברתית, במיוחד כשהן מעוצבות בקפידה.

אבל קמעונאי B2C הם לא התעשייה היחידה שמתמקדת בפרסום חברתי. יותר מתוכן אורגני, פוסטים בתשלום הם הדרך הטובה ביותר עבור מותגים למקד לקהלים חדשים במדיה החברתית, ולהמיר אותם ללקוחות . עסקים וארגונים משתמשים בקידום בתשלום ברשתות חברתיות כדי:

  • להעלות את המודעות למותג ולמשוך עוקבים חדשים
  • לקדם את העסקה, התוכן, האירוע, וכו'.
  • לייצר לידים
  • קידום המרות (כולל מכירות מסחר אלקטרוני)

מדיה חברתית בתשלום לעומת אורגנית

לאסטרטגיות חברתיות אורגניות ותשלום לכל אחת יש יתרונות וחסרונות משלה. בואו נסכם אותם.

אסטרטגיית מדיה חברתית אורגנית מטפחת את מערכת היחסים שלך עם הלקוחות או הקהל שלך. זה עוזר לך:

  • צור והגדל את הנוכחות של המותג שלך במקום שבו אנשים כבר מבלים את זמנם
  • תמיכה ושימור לקוחות קיימים
  • המר לקוחות חדשים על ידי הראה להם במה אתה עוסק

עם זאת, אורגני בדרך כלל איטי יותר להגיע ליעדים העסקיים, ולמרות שהוא חינמי מבחינה טכנית, נדרש הרבה זמן, ניסויים ו/או ניסיון כדי להגיע נכון.

בינתיים, אסטרטגיית מדיה חברתית בתשלום היא הדרך שבה אתה מתחבר ללקוחות חדשים או לחברי קהל. זה עוזר לך:

  • להגיע למספר גדול יותר של אנשים
  • מקד את הלקוח האידיאלי שלך בצורה מדויקת יותר
  • הגע ביעדים העסקיים שלך מהר יותר

עם זאת, זה דורש תקציב וצורת מומחיות משלו ( מודעות אלו אינן מפקחות על עצמן ).

בקיצור, בעוד שפעילות אורגנית הכרחית לבניית מערכות יחסים, זה גם נכון שאלגוריתמים של דירוג רשתות פירושם ש- pay to play הוא עובדת חיים ב-social, עכשיו.

כיצד לשלב אסטרטגיית מדיה חברתית בתשלום ואורגנית

הבסיס של רוב אסטרטגיות המדיה החברתית המשולבת הוא שימוש אורגנית כדי לשרת ולשמח את הלקוחות הקיימים שלך, תוך משיכת עיניים חדשות עם מודעות בתשלום.

כאן נתאר את האותיות הקטנות כיצד לפעול.

1. לא כל הפוסטים לקידום מכירות חייבים בתשלום

דבר ראשון. שלם עבור מודעות רק כאשר הן באמת יכולות לעזור לך להגיע ל-KPI שלך ובסופו של דבר להגיע ליעדים העסקיים שלך . מודעות הן לא תמיד התשובה בחברתיות. (וגם אם היו, לעולם אל תשכח את הכוח של פוסט אורגני מעוצב היטב שאנשים רוצים לשתף.)

לדוגמה, כאשר אתה מכריז על משהו חדש – בין אם זה שותפות, ציר או איטרציה חדשה על מוצר הדגל שלך – העוקבים הקיימים שלך צריכים לקבל מידע. קמפיין יצירתי, מקורי ואורגני יבנה באזז לבדו. צור פוסט משכנע, הצמד אותו לפרופיל שלך או שחרר אותו בסטורי מדגיש אם זה חדשות מספיק גדולות.

2. שפר את התוכן האורגני הטוב ביותר שלך

הפוסטים עם הביצועים הטובים ביותר שלך לא כאן רק כדי לנפח את מדדי היוהרה שלך. כנראה שהדרך הקלה ביותר לטבול את האצבעות במאגר הפרסום בתשלום היא לזהות תוכן שבאמת זכה לתהודה בקרב הקהל שלך, ולשלם כדי להראות אותו לעיניים חדשות.

זה נחשב בדרך כלל לטקטיקה ברמת ההתחלה מכיוון שהיא בסיכון נמוך – אתה לא צריך להמציא מודעה, שלא לדבר על מסע פרסום. אבל רוב המקצוענים במדיה החברתית יגידו לך שכשהם שמים לב שיש להם מכה על הידיים, הגיע הזמן לשקול לתמוך בזה בהוצאות.

לדוגמה, אתה יכול להתחיל בהקצאת תקציב קטן לפוסט השבועי או החודשי העליון בכל פעם שאתה מפעיל את דוח הניתוח שלך. אל תשימו לב רק ללייקים, אלא גם להמרות, צפיות בפרופיל וכו'.

3. בצע אופטימיזציה של כל הפוסטים שלך באמצעות בדיקות A/B

אנחנו אומרים את זה כל הזמן, אבל מניסיוננו בדיקה מפוצלת היא שלב שדילג עליו לעתים קרובות מדי.

הרץ גרסאות שלה על ידי קהל קטן יותר כדי לראות אם היא טובה. וזאת לפני שאתה מקצה את כל תקציב המדיה החברתית שלך למודעה. בדוק את ה-CTA שלך, את הקופירייטינג שלך, את הוויזואליה שלך ואת מיקום המודעה, הפורמט ואפילו מיקוד הקהל. אתה יכול גם לבדוק את זה בין דמוגרפיות שונות של קהלים. (גיל, מיקום וכו') לפני שאתה מתחייב להוצאה גדולה יותר. היתרון כאן הוא כפול: מודעה בלתי נשכחת, מהנה ומוצלחת יותר עבור הקהל שלך היא גם זולה יותר עבורך.

בינתיים, עבור פוסטים אורגניים, אתה יכול להגדיר בדיקות פיצול ידניות ולעקוב אחר תוצאות באמצעות פרמטרי UTM בקישורים שלך. המדריך המלא שלנו לבדיקות A/B בחברתיות הסתיים כאן .

4. מקד את המודעות שלך לאנשים הדומים לקהל האורגני שלך

ככל שהגדלת את הנוכחות החברתית שלך באופן אורגני, כך יש לך יותר נתונים על הלקוח או הקהל האידיאלי שלך. איפה הם גרים? בני כמה הם? במה הם מתעניינים? עם אילו בעיות הם מתמודדים בחייהם? איך אתה עוזר להם?

נצל את כל המידע הזה בזמן שאתה בונה את המודעות שלך. זה המקום שבו כל העבודה הקשה שלך בבניית מערכות יחסים איכותיות עם הקהל שלך משתלמת.

לדוגמה, רוב הפלטפורמות החברתיות מציעות את היכולת ליצור קהלים דומים המבוססים על הלקוחות הטובים ביותר שלך, כפי שאתה מתאר אותם. אולי אלו הם המנויים לניוזלטר שלך,.או אנשים שעסקו בפרופיל או בתוכן שלך. או אנשים שקנו מוצר בשנה האחרונה. קהל דומה יורכב מאנשים עם נתונים דמוגרפיים והתנהגויות דומות, אך שעדיין לא הוצגו להם המותג שלך.

5. השתמש במודעות מיקוד מחדש כדי להישאר מחובר לקהל האורגני שלך

קמפיינים של מיקוד מחדש יכולים להיות יעילים מאוד בעלות נמוכה יחסית, מכיוון שאתה פונה לאנשים שכבר מכירים את העסק שלך. לעתים קרובות, אלו הם אנשים שהגיעו לנוכחות החברתית או האינטרנטית שלך באופן אורגני. אולי הם ביקרו בפרופיל או באתר שלך, או אפילו נטשו עגלת קניות.

הרעיון כאן הוא שאולי הם צריכים רק תזכורת כדי לחזור ולהמיר. והמודעה הנכונה יכולה לשכנע אותם.

7. אוטומציה ככל האפשר

השורה התחתונה בשילוב חברתי בתשלום ואורגני היא שזה יותר. יותר כסף, יותר זמן, יותר ידע, יותר נכסים, ורק יותר פרסום.

המפתח הוא לצמצם את העבודה העמוסה למינימום כדי שתוכל להתמקד במה שחשוב. בין אם אתה צוות של שנים עשר או יועץ של זאב בודד,. לשם כך, הפוך את זרימת העבודה היומיומית שלך לאוטומטית. כך:

  • תזמן את הפוסטים האורגניים שלך מראש
  • ייעל את תהליך האישור והעריכה שלך
  • הגדר טריגרים מותאמים אישית לפוסטים מוגברים

מאמרים נוספים :

תוכן עניינים

מאמרים נוספים: