כן, אתה יכול ליצור משפך מכירות עצמאי לחלוטין באינסטגרם. הנה הסיבה שאתה צריך, והתוכן שאתה צריך כדי לגרום לזה לעבוד.
האם אתה אוהב TOFU? אני לא מדבר על חומר השעועית הזועף הזה, אני מתכוון לתוכן של "Top of Funnel". בטח שכן, כי זה הצעד הראשון בכל משפך מכירות מצליח באינסטגרם… בנוסף, אתה קורא את זה עכשיו.
אינסטגרם יכולה להיות משפך המכירות הכל-באחד שלך, כל עוד אתה מגדיר אותו להצלחה עם אסטרטגיית שיווק מוצקה באינסטגרם . מאמר זה ידריך אותך כיצד ליצור משפך מכירות באינסטגרם מאפס, כולל טיפים לתוכן להרקיע את הצמיחה שלך.
מהו משפך מכירות?
משפך מכירות הוא סדרה של צעדים שלקוחות פוטנציאליים נוקטים לפני שהם משלימים רכישה.
באופן מסורתי, משפכי מכירה מורכבים מארבעה שלבים:
- מודעות (למשל לראות את המודעה שלך במדיה חברתית או לשים לב למותג שלך בחנות מקומית)
- עניין (למשל לעקוב אחר המותג שלך באינסטגרם, גלישה באתר שלך)
- הערכה (למשל קריאת הביקורות שלך, התחלת ניסיון חינם)
- פעולה (למשל ביצוע רכישה)
הדמיית המשפך (או המשולש ההפוך) של מסע הלקוח ממחישה כיצד פחות לקוחות מגיעים לכל שלב בתהליך. לדוגמה, יותר אנשים מודעים למוצר שלך מאשר בסופו של דבר יקנו אותו.
עם זאת, משפכי מכירות מסורתיים מחמיצים שני מרכיבים חשובים של שיווק מודרני: נאמנות ושימור.
במקום להיות משפך שמסתיים לאחר רכישה, למשפכי המכירה של היום יש יותר צורת שעון חול. לאחר רכישה או המרה, המשפך המודרני נפתח בחזרה ומעביר את הלקוחות דרך:
- תגמולי נאמנות
- הפניות
- הסברה למותג
הוספת המחצית השנייה למשפך שלך היא מה שבונה בסיס לקוחות נאמן ומעורב. שיש להם סיכוי גבוה יותר לקנות שוב ולהפנות את המוצרים או השירותים שלך לחברים. לאחר מכן, האינסטגרם שלך הופך למשפך מכירות ולפיתוח מערכות יחסים מלא עבור העסק שלך.
השלבים של משפך מכירה באינסטגרם
משפך מכירות אינסטגרם משומן היטב צריך להיות מורכב מ-8 שלבים:
- מוּדָעוּת
- ריבית
- רצון עז
- פעולה
- אירוסין
- נֶאֱמָנוּת
- הפניות
- פְּרַקְלִיטוּת
כאן נכנס לתמונה ה-TOFU. אנחנו יכולים לחלק את 8 השלבים האלה ל-4 סוגי תוכן: TOFU, MOFU, BOFU ו…ATFU. לכל סוג של תוכן יש מטרות ופורמטים ספציפיים שעובדים בצורה הטובה ביותר.
TOFU: Top of Funnel
כולל: מודעות, עניין
בשלב זה, התוכן שלך צריך:
- ללכוד תשומת לב
- הגדל את ספירת העוקבים שלך
- הפוך אנשים מודעים למוצרים שלך
- לספק ערך והשכלה (לא לבקש מכירה)
MOFU: Middle of Funnel
כולל: רצון
בשלב זה, התוכן שלך צריך:
- הראה לאנשים כיצד המוצר שלך הוא התשובה לבעיה שלהם
- הראה כיצד אתה שונה מהמתחרים
- לגרום לאנשים לשקול לקנות ממך
- התמקדו בחינוך, מבלי להיות דוחפת למכירות
BOFU: תחתית המשפך
כולל: פעולה
בשלב זה, התוכן שלך צריך:
- בקשו את המכירה!
ATFU: אחרי המשפך
כולל: מעורבות, נאמנות, הפניות, הסברה
חלק זה עוסק כולו בתוכן המתמקד בשימור ותגמול לקוחות לאחר שהם המרה. ולהפוך אותם לתומכי מותג שלא יכולים לחכות לספר לכולם שהם יודעים כמה אתה מדהים.
בשלב זה, התוכן שלך צריך:
- המשך בבניית מערכות יחסים
- עודדו הפניות ועסקים חוזרים
- תגמל את נאמנות הלקוחות שלך
- תגרום ללקוחות שלך להרגיש טוב עם הקנייה ממך
- הצע מעורבות משמעותית עם אינטראקציות קבועות
- הראה, לא ספר, כיצד החברה שלך חיה את ערכיה
כיצד ליצור משפך מכירות באינסטגרם
זה התוכן שאתה צריך כדי ליצור את משפך המכירות המלא שלך.
1. הגדל את המודעות למותג עם מודעות Reels ומודעות אינסטגרם
זה לא סוד שReels הם הדבר החם ביותר באפליקציה כרגע. וגם הדרך הקלה ביותר להגדיל באופן אורגני את חשבון האינסטגרם שלך. תשעה מכל עשרה משתמשי אינסטגרם צופים ב-Reels מדי שבוע.
עם זאת, אין דבר מהיר יותר ממודעות אינסטגרם ממוקדות היטב כדי להביא את המותג שלך החוצה. מודעות אינסטגרם יכולות להגיע ל -20% מאוכלוסיית כדור הארץ מעל 13: 1.2 מיליארד אנשים.
בעוד שמה שעובד עבור חברה אחת לא יעבוד אוטומטית עבור חברה אחרת, סקר לא רשמי שנערך לאחרונה מצא שמודעות וידאו היו היעילות ביותר כרגע.
2. צור מעורבות של הקהל שלך בסטוריז
סיפורי אינסטגרם הם המקום המושלם למשוך את הקהל הגדל שלך עם תוכן אינטראקטיבי ואינפורמטיבי. אבל מה כדאי לפרסם? המפתח לסיפורי אינסטגרם הוא לשמור את זה לא פורמלי. מקצועי? כן. מְלוּטָשׁ? אופציונאלי.
אנשים רוצים לראות למה העסק שלך עושה את מה שהוא עושה, מי העובדים שלך, איך אתה מייצר את מה שאתה מייצר וכו'. אתה יכול לגרום למנהל המדיה החברתית שלך לדבר עם הקהל שלך מדי יום. או לשמור על הסיפורים שלך אנונימיים על ידי הצגת תוכן מוכן מראש, או שיתוף סרטונים מהלקוחות שלך (באישור, כמובן).
הנה כמה רעיונות שיעזרו לך להתחיל עם סיפורים:
- צור דגשים כדי לענות על שאלות נפוצות, לרשום את אזורי המשלוח או מדיניות המשלוח שלך, להציג מדריך לתחילת העבודה או כל מידע מפתח אחר שאתה רוצה שעוקבים חדשים יידעו מיד.
- הצג את המוצר שלך בחיים האמיתיים. צור סרטונים קצרים המציגים אותו מזוויות שונות או בשימוש, או שתף תוכן שנשלח על ידי הלקוח.
- הוסף מדבקות קישורים כדי להפנות אנשים למידע נוסף באתר האינטרנט שלך. (אם כי, ניסוי שנערך לאחרונה מצא שהוספת קישורים מפחיתה את המעורבות בסיפורים).
3. הצב את המוצר שלך כפתרון עם תוכן הדרכה
הראה לקהל שלך איך המוצר שלך הוא הפתרון לבעיה שלהם. השיטה שתעשה זאת תשתנה מאוד, בהתאם לענף שלך. סרטון מהיר בדרך כלל עובד הכי טוב: תחשוב בסגנון TikTok, קצר ומתמקד בנקודה אחת בלבד.
אין לך זמן או תקציב ליצירת תוכן מסוג זה? הפעל קמפיין שיווקי משפיע והשתמש במה שהשותפים שלך יוצרים בפרופיל שלך.
פוסטים של תמונות או קרוסלה עובדים מצוין גם להצגת מוצרים.
שלב המשפך: רצון
טקטיקה לבחירה באינסטגרם: פרסם סליל כל יום אם אתה יכול כדי להגדיל במהירות את הקהל שלך ולגרום לאנשים להתכונן לקנות. נסה להציג מוצרים משלימים מעסקים שאתה קשור אליהם כדי לגרום לפוסט באינסטגרם שלך להיראות פחות מוכר, וכבונוס, סביר להניח שגם המותגים המתויגים ישתפו אותו.
4. סגור מכירות עם כלי קניות באינסטגרם
אינסטגרם השקיעה רבות בכלי מסחר חברתי במהלך השנים האחרונות והיא הופכת את שלב הפעולה של המשפך שלך לחלק.
הכלים העיקריים לקניות באינסטגרם להתנסות בהם הם:
- הכרטיסייה 'חנות' בפרופיל שלך
- אירועי קניות חיים
- אוספי מוצרים (כמו קטגוריות בפרופיל שלך)
- פוסטים שניתנים לקנייה ברשת שלך
- מדבקות מוצר בסטוריז
- הוספת קישור לחנות המקוונת שלך או דף נחיתה של מסע פרסום בביו שלך באינסטגרם
- Instagram Checkout ל-100% מכירות בתוך האפליקציה (כרגע זמין לעסקים בארצות הברית בלבד, אך אמור להתרחב בקרוב)
5. אסוף משוב עם סרטון חי וסקרים
יש אינספור דרכים למשוך את הלקוחות שלך באינסטגרם מכיוון שזו כל המטרה של הפלטפורמה. בשלב המעורבות, אתה רוצה לגרום ללקוחות להרגיש מוערכים, אבל גם לבקש משוב שלהם כדי לגלות איך אתה יכול לעשות אפילו טוב יותר בפעם הבאה.
הנה כמה רעיונות כיצד לעשות זאת:
- הפעל סקר בסטוריז כדי לגלות מה הלקוחות שלך חושבים על רעיון למוצר חדש, או מה הם רוצים יותר ממנו.
- שאל שאלות פתוחות עם מדבקת תיבת הטקסט שאלות בסיפורים כדי לאסוף המלצות או דרכים לשיפור.
- ארגן סרטון בשידור חי כדי לשתף את שיפורים במוצר שהצוות שלך עובד עליהם, ובקש מהלקוחות לשקול. גרם להם להרגיש שיישמעו על ידי הכרה והודיה להם על ההערות שלהם ישירות בסרטון שלך.
- הצג בקביעות המלצות וביקורות ברשת שלך ובסטוריז.
- הפעל תחרות לאיסוף תוכן שנוצר על ידי משתמשים לשימוש בקמפיינים עתידיים.
6. צור הנחות בלעדיות לעוקבי האינסטגרם שלך
תגמל את הלקוחות שלך בקודי הנחה בלעדיים באינסטגרם בלבד או בחבילות מיוחדות כדי לגרום להם להרגיש כמו VIP. שיתוף הקודים האלה רק באינסטגרם שלך יבסס אותו כפלטפורמת המדיה החברתית העיקרית שלך שלקוחות יוכלו לעקוב אחריה.
כמה אסטרטגיות מתגמלות נאמנות לשימוש באינסטגרם הן:
- קודי הנחה בלעדיים
- גישה מוקדמת להשקות מוצרים חדשים
- שתף תוכן מאחורי הקלעים
- הפעל תחרויות ומתנות כדי להודות ללקוחות שלך (ולהשיג לך חדשים!)
- כמובן, הצג את תוכנית כרטיסי הנאמנות הקיימת שלך באופן קבוע כדי לוודא שהלקוחות שלך יודעים עליה וכיצד להרוויח פרסים
7. הפעל תחרות "תייג חבר" כדי להשיג עוקבים חדשים
זוהי אחת מתחרויות האינסטגרם הפופולריות ביותר בסביבה מכיוון שקל לאנשים להיכנס ויעיל לצייר עוקבים והפניות חדשות.
לפני הפעלת תחרות כלשהי באינסטגרם, הכר את הכללים המשפטיים . כהערה מהירה, אתה לא יכול לבקש ממשתמשים לתייג אנשים אחרים בפוסטים של תמונות, אבל אתה יכול לבקש מאנשים לתייג חבר בקטע התגובות.
רוב תחרויות התיוג מבקשות מאנשים:
- עקוב אחר החשבון, אם הם עדיין לא
- תעשו לייק לפוסט
- תייגו 5 חברים בתגובות
- שתפו את הפוסט לסטורי שלהם לערכים נוספים
זו נוסחה מנוסה ומנוסה להביא עסקים חדשים באינסטגרם. אתה יכול גם להשיק תוכנית שותפים באתר האינטרנט שלך ולהפנות אנשים אליה, אבל הפעלת תחרות היא הרבה יותר מהירה.
8. בנה קהילה אמיתית כדי לפתח הסברה למותג
השלב הזה נראה מעורפל. "תהיה אמיתי!" בסדר, אבל איך? ובכן, אם אתה צריך לשאול, אתה לא אמיתי.
לקוחות יכולים לדעת אם מותג מפרסם תוכן אינסטגרם "מרתק" למען לייקים, תגובות ושיתופים. זו אווירה. כאשר חברות אמיתיות, הן מגיבות בעקביות להערות ופניות של לקוחות (לא רק חיוביות), גם כאשר אין להן "תועלת יחסי ציבור" לעשות זאת.
מותגים ממוקדי קהילה רואים באינטראקציות עם לקוחות הזדמנויות לשרת אותם, במקום שהלקוחות משרתים את השורה התחתונה. התוצאה היא קהל עוקב נאמן שמכבד אותך ורוצה לעזור לך להצליח.
כמו שאמרתי, זו אווירה .
כמה דרכים להוכיח שאתה באמת אמיתי כוללות:
- השב להערות חיוביות ושליליות ולהודעות DM בגישה ממוקדת פתרונות.
- הישאר עקבי עם קול המותג שלך. לדוגמה, וונדי'ס ידועה בטון החריף שלהם בעוד שלולמון שומרת על אינטראקציות מזדמנות וקלות, אך מקצועיות. אין תשובה שגויה, רק תהיה עקבי.
- הצג תוכן שנוצר על ידי משתמשים עם הערות מותאמות אישית המודה ללקוח שלך על השיתוף – זה משמש כהוכחה חברתית.
- האזן למשוב על המוצר… ופעל לפיו.