כל מה שאתה צריך לדעת על צ'אטבוט לעסקים

צ'אטבוט לעסקים

תוכן עניינים

מאמרים נוספים :

תאר לעצמך שיש עובד בצוות שלך שזמין 24/7, לעולם לא מתלונן, ויבצע את כל משימות שירות הלקוחות החוזרות ונשנות שחברי הצוות האחרים שלך שונאים.

בונוס: הם עולים חלק מהשכר הממוצע של העובד שלך.
חד-קרן זה של פועל קיים, רק לא במובן האנושי המסורתי. צ'טבוטים הם היתרון התחרותי הבא של עסקים רבים. היתרונות המרובים של צ'אטבוטים נותנים להם המון כסף עבור הכסף שלהם.

אנו נסביר את כל מה שאתה צריך לדעת על צ'אטבוטים לעסקים, החל מה הם ועד איך הם יכולים לעזור לך בשורה התחתונה. בנוסף, אנו נותנים לך טיפים על עשה ואל תעשה של שיטות עבודה עסקיות נפוצות עם צ'אטבוטים וכמה המלצות באילו צ'אטבוטים להשתמש.

מהו צ'אט בוט לעסקים?

צ'טבוטים הם תוכנות מחשב שנועדו ללמוד ולחקות שיחה אנושית באמצעות בינה מלאכותית (AI). יש כמה שיטות עבודה מומלצות המוזנות בבינה מלאכותית של שיחה.

עסקים בדרך כלל משתמשים בצ'אטבוטים כדי לעזור ללקוחות עם שירות לקוחות, פניות ומכירות. אבל זה רק מגרד את פני השטח של איך אתה יכול להשתמש בצ'אטבוטים לעסקים.

ניתן לתכנת צ'אטבוטים להגיב למילות מפתח מסוימות בצורה ספציפית. לחלופין, אתה יכול להשתמש בלמידת מכונה כדי לאמן את הצ'אטבוטים שלך להגיב באופן אורגני.

צ'אטבוטים יכולים לעזור לעסק שלך:

  • לבצע מכירות
  • אוטומציה של שירות לקוחות
  • לבצע משימות

עם צ'אטבוטים שעובדים באסטרטגיה הדיגיטלית הכוללת שלך, אתה תקל על משימות ידניות מתסכלות מהיום-יום של הצוות שלך. ואתה תחסוך בעלויות העבודה בטווח הארוך.

איך צ'אטבוטים לעסקים עובדים?

צ'אטבוטים פועלים על ידי מענה לשאלות, הערות ושאילתות שלך בממשק צ'אט או באמצעות טכנולוגיית קול. הם משתמשים בבינה מלאכותית, כללים אוטומטיים, עיבוד שפה טבעית (NLP) ולמידת מכונה (ML).

למי שלא בטוח במונחים לעיל אבל סקרן:

  • כללים אוטומטיים הם כמו הנחיות או הוראות עבור הצ'אטבוט שלך
  • עיבוד שפה טבעית משלב בלשנות, מדעי המחשב ובינה מלאכותית. NLP הוא האופן שבו מחשבים יכולים לעבד ולנתח שפה אנושית.
  • למידת מכונה היא סוג של AI המאפשר ליישומי תוכנה לחזות במדויק תוצאות בעצמם. ML מסתמכת על נתונים היסטוריים כדי לעזור בתחזיות שלה. בעיקרון, הוא משתמש בכל מידע זמין כדי לנחש מה עליו לעשות הלאה.

סוגי צ'אט בוטים לעסקים

ישנם שני מחנות עיקריים לצ'אטבוטים: חכם ופשוט.

  • צ'אטבוטים חכמים מונעים בינה מלאכותית
  • צ'אטבוטים פשוטים מבוססים על כללים

ומכיוון ששום דבר לא יכול להיות כל כך פשוט, אתה יכול לקבל דגמים היברידיים. אלה הם שילוב של פשוט וחכם כאחד. בעיקרו של דבר, צ'אטבוטים פשוטים משתמשים בכללים כדי לקבוע כיצד להגיב לבקשות. אלה נקראים גם בוטים של עצי החלטה.

צ'אטבוטים פשוטים עובדים כמו תרשים זרימה. אם מישהו שואל אותו X, הוא עונה עם Y.
אתה תתכנת את הרובוטים האלה בהתחלה כדי לבצע את הצעתך. לאחר מכן, כל עוד הלקוחות ברורים ופשוטים בשאלותיהם, הם יגיעו לאן שהם צריכים להגיע. הבוטים האלה לא אוהבים להיות מופתעים.

צ'אטבוטים חכמים, לעומת זאת, משתמשים בלמידת מכונה כדי להבין את ההקשר והכוונה מאחורי שאלות או שאילתות. בוטים אלו מייצרים תשובות באמצעות עיבוד שפה טבעית. עיבוד שפה טבעית אינו תופעה חדשה; זה קיים כבר יותר מ-50 שנה. אבל, בדומה לבינה מלאכותית, היא מתממשת רק כעת ככלי רב עוצמה בעסקים.

והחלק הטוב ביותר בצ'אטבוטים חכמים הוא ככל שאתה משתמש ומאמן אותם יותר, כך הם משתפרים. בינה מלאכותית לשיחה היא מדהימה לעסקים אבל מפחידה כמו העלילה של סיפור מדע בדיוני.

לא רק שעסקים יכולים להפיק תועלת משימוש בכלי בינה מלאכותית לשיחה עבור פניות לקוחות ושאלות נפוצות, אלא שהם משמשים כעת לתמיכת לקוחות ולמסחר חברתי בפלטפורמות מדיה חברתית.

סיבות מדוע כדאי להשתמש בצ'אטבוטים לעסקים

יש כל כך הרבה יתרונות לצ'אטבוטים בעסק. אבל, החביב על כולם נוטה להיות המזומנים הקשים שתחסכו. זה ולא צריך להגיב לאותה הודעה שוב ושוב ושוב.

להלן הסיבות מדוע כדאי לעבוד עם צ'אטבוטים באסטרטגיה הדיגיטלית שלך:

שפר את זמן התגובה עבור שאילתות שירות לקוחות

שירות לקוחות איטי ולא אמין הוא קוטל רווחים. אחת הדרכים הטובות ביותר לשפר את המכירות היא לשפר את זמן התגובה שלך. בעידן הנוכחי שלנו של תקשורת מיידית, אנשים מצפים לזמני תגובה מהירים יותר.

על ידי שימוש בצ'אטבוטים כדי להפוך תגובות לאוטומטיות, אתה יכול לעזור ללקוחות שלך להרגיש שרואים אותם, גם אם זה רק כדי לומר שתתאים להם נציג בהקדם האפשרי. אנשים שמרגישים שומעים ומכבדים נוטים הרבה יותר לקנות מהמותג שלך.

הפוך מכירות לאוטומטיות

צ'אטבוטים יכולים להפוך עבורך משימות מכירה לאוטומטיות. הם יכולים לעזור להוביל את הלקוחות שלך במשפך המכירות, אפילו בעיבוד תשלומים.

צ'אטבוטים יכולים גם להכשיר לידים עבור הסוכנים שלך. הם יעבירו אותם לתהליך אוטומטי, ובסופו של דבר יוציאו לקוחות פוטנציאליים איכותיים שהסוכנים שלך יוכלו לטפח. לאחר מכן, צוות המכירות שלך יכול להפוך לקוחות פוטנציאליים אלה ללקוחות לכל החיים.

שאלות נפוצות

על ידי שחרור מהצוות שלך מלענות על שאלות נפוצות, צ'אטבוטים משחררים את הצוות שלך להתרכז במשימות מורכבות יותר. צ'אטבוטים נפוצים יכולים לשפר את הפרודוקטיביות של המשרד, לחסוך בעלויות העבודה ובסופו של דבר להגדיל את המכירות שלך.

אוטומציה של משימות שירות לקוחות

אתה יכול לבצע מיקור חוץ של משימות שירות לקוחות פשוטות לצ'אטבוט שלך. השתמש בהם לדברים כמו השוואת שניים מהמוצרים או השירותים שלך, הצעת מוצרים חלופיים ללקוחות לנסות, או עזרה בהחזרות.

תמיכה 24/7

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר שיש לצ'אטבוטים הוא היכולות התמידיות שלהם. תמיכה מסביב לשעון פירושה שהעובדים שלך יכולים לקחת חופש יקר, והלקוחות שלך יכולים לקבל מענה לשאלותיהם במהלך חגים ואחרי שעות העבודה.

הימנע מטעויות אנוש

צ'טבוטים לא יהיו קצרים או סרקסטיים עם הלקוחות שלך – אלא אם כן תתכנת אותם כך. יש להם סבלנות אינסופית לשאלות שכבר ענו עליהן מיליון פעמים. אתה יכול לסמוך על צ'אטבוטים שלא יעשו את אותן טעויות שבני אדם עלולים לעשות.

חיסכון בזמן ובעבודה

עם צ'אטבוטים, אתה קונה תוכנת מחשב, לא משלם משכורת של מישהו. אתה תחסוך מלשלם לבן אדם כדי לעשות את אותה עבודה. ובדרך זו, בני האדם בצוות שלך חופשיים לעשות עבודה מורכבת ומרתקת יותר.

תמיכה בריבוי שפות

אם הם מתוכנתים להיות רב לשוניים (ורבים כאלה), אז צ'אטבוטים יכולים לדבר עם הקהל שלך בשפה שלהם. זה יגדיל את בסיס הלקוחות שלך ויקל על אנשים ליצור אינטראקציה עם המותג שלך.

עשה ואל תעשה של שימוש בצ'אט בוטים לעסקים

צ'טבוטים הם משאב נהדר, אבל הם לא צריכים להיות הכלי האחד והיחיד שלך. ודא שאתה לא סומך עליהם יותר ממה שאתה צריך להיות. ושאתם משתמשים בהם נכון כדי למקסם את ההשקעה שלכם.

יש כמה פעולות בסיסיות של עשה ואל תעשה כדי להפיק את המרב מהצ'אטבוט שלך.

תן לסוכנים אנושיים לטפל בפניות מסובכות

יש כמה דברים שצריכים לטפל בהם בן אדם. פניות מסובכות או מלאות רגש הן בין אלה. תכנת את הבוט שלך להעביר שאילתות שהם לא יכולים לענות למישהו בצוות שלך.

אל תשלח דואר זבל

הדבר האחרון שהלקוחות שלך רוצים הוא המון זבל שיווקי על כמה גדול המותג שלך. זו דרך מהירה לגרום למישהו להקפיץ את הדף שלך ולא לחזור לעולם.

אל תשתמש בצ'אטבוטים לרוע. אל תשלח דואר זבל.

תן לצ'אטבוט שלך קצת אישיות

צ'אטבוטים עם אישיות מקלים על אנשים להתייחס אליהם. כשאתה יוצר את הבוט שלך, תן לו שם, קול מובחן ואווטאר.

אל תיתן לצ'אטבוט שלך יותר מדי כישרון

אל תיתן לרובוט הקטן שלך להשתולל. כאשר אתה חוצה את הסימן, אתה עלול להקשות על אנשים לעסוק בבוט שלך. אין דבר יותר גרוע מלנסות להחזיר זוג נעליים ולהיפגש עם 100 בדיחות של אבא במקום. תן להם אישיות, אבל אל תקריב פונקציה בשביל כשרון.

תן ללקוחות שלך לדעת מה הצ'אטבוט שלך יכול לעשות

בקש מהצ'אטבוט שלך להציג את עצמו ואת היכולות שלו ללקוחות שלך. בדרך זו, הם יוכלו להפיק את המרב מהבוט שלך. זה יכול להיות פשוט כמו, "היי, אני שם הבוט, ואני יכול לעזור לך עם רכישות, החזרות ושאלות נפוצות. מה עובר לך בראש היום?"

אל תנסה להעביר את הצ'אטבוט שלך כאדם

אנשים יודעים. האמן לנו, לא משנה כמה טוב אתה חושב שעיצבת את הבוט שלך, אנשים יודעים שזה לא בן אדם שהם מדברים איתו. רק תהיה כנה. בימים אלה אנשים פתוחים לשימוש בצ'אטבוטים עבור פניות שירות לקוחות. המטרה היא לא לשחזר את החוויה האנושית אלא להגדיל אותה.

עשה את זה קל להבנה

הצ'אטבוט שלך הוא לא הרומן האמריקאי הגדול הבא. השתמש בשפה פשוטה וכתוב במשפטים תמציתיים. תשמור את זה קצר.

אל תשלח בלוקים גדולים של טקסט

אולי יש לך מידע רב להעביר, אבל בבקשה, אל תשלח הכל בבת אחת. קשה לאנשים לקרוא בלוקים גדולים של טקסט. תכנת את הצ'אטבוט שלך לשלוח קטעי טקסט אחד בכל פעם כדי לא להציף את הקוראים שלך.

צפו לבלתי צפוי

אם אתה ממלא את הצ'אטבוט שלך בכלים לשימוש כאשר הוא מתמודד עם מצבים בלתי צפויים, אתה תגרום לעצמך וללקוחות שלך להצלחה. תן לזה דרך להתנצל בצורה ידידותית כאשר אתה מתמודד עם נתונים שהוא לא בטוח מה לעשות איתם.

לדוגמה, הצ'אטבוט שלך יכול לומר, "סליחה! למרות המראה הטוב והגישה המקסים שלי, אני עדיין רובוט ולא בטוח איך להתמודד עם הבקשה הזו. תן לי לשלוח אותך ל-BFF שלי ולחבר לשולחן העבודה מני, הוא יוכל לעזור לך."

אל תתעלם מהלחצנים

כפתורים הם דרך מצוינת לפרט את יכולות הבוטים שלך או שאלות נפוצות. אנשים אוהבים שיש להם אפשרויות מוכנות. רק אל תגביל אותם מדי או תתעלם לחלוטין מטקסט.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים:

דילוג לתוכן