כיצד לשפר את החזר ה ROI שלך במדיה החברתית?

ROI- החזר על השקעה

תוכן עניינים

מדידת ה-ROI של מדיה חברתית (החזר על השקעה) היא חלק קריטי בתפקידו של כל מנהל מדיה חברתית. זה מאפשר לך להבין טוב יותר את האפקטיביות של העבודה שלך. להפגין ערך לארגון, ולחדד את האסטרטגיה שלך לאורך זמן כדי לשפר את התשואות תוך כדי למידה.

בפוסט זה, אנו נותנים לך את הטיפים והכלים שאתה צריך כדי להוכיח ולשפר את החזר ה-ROI החברתי שלך. (כולל מחשבון החזר ROI בחינם).

מהו החזר ROI של מדיה חברתית (ולמה זה משנה)?

ROI מייצג החזר על ההשקעה . הרחב זאת להגדרת החזר ROI של מדיה חברתית, ותקבל את ההחזר על ההשקעה מהפעילויות וההוצאות שלך במדיה החברתית .

באופן כללי, החזר ROI של מדיה חברתית הוא מדד לכל פעולות המדיה החברתיות היוצרות ערך, חלקי ההשקעה שהשקעת כדי להשיג את הפעולות הללו. אחרי כל הזמן, הכסף והמשאבים שהושקעו – מה התמורה המוחשית לעסק שלך?

להלן נוסחה פשוטה כיצד לחשב החזר ROI עבור מדיה חברתית:

(ערך שהושג – השקעה בוצעה) / השקעה שנעשתה X 100 = החזר ROI של מדיה חברתית

כל עוד החזר ה-ROI שלך הוא יותר מ-0, ההשקעות שלך מכניסות לעסק שלך כסף. החזר ROI שלילי פירושו שההשקעה שלך הייתה גדולה מהערך שהיא יצרה (המכונה גם הפסדת כסף).

מדידת החזר ה-ROI של מדיה חברתית חשובה מכיוון שהיא חיונית לבנייה ולשיפור אסטרטגיית השיווק החברתי שלך. זה מראה לך מה עובד ומה לא – ומאפשר לך לשנות משאבים וטקטיקות כדי להיות יעילים יותר.

כיצד למדוד את החזר ה-ROI של מדיה חברתית לעסקים

האופן שבו בדיוק אתה מחשב החזר ROI תלוי ביעדי הארגון שלך (מודעות למותג, הכנסות, שביעות רצון לקוחות וכו'). זו הסיבה שהנוסחה שלמעלה משתמשת בערך, ולא בהכנסה או ברווח, כנקודת ההתחלה.

לדוגמה, מעורבות היא המדד הנפוץ ביותר (36%) שמנהלי תוכן משתמשים בהם כדי למדוד את ביצועי התוכן. המרות, ב-17%, הן המדד הרביעי בשכיחותו.

בניגוד להמרות, למעורבות אין ערך דולר ברור. אבל אין ספק שמעורבות היא בעלת ערך מכיוון שמודעות למותג היא יעד התוכן העליון (35%). הערך הוא במודעות למותג שהושגה ולא במכירות או בהכנסות. הרעיון הוא שמודעות למותג תוביל לדולרים וסנט אמיתיים בהמשך הדרך.

איך למדוד החזר ROI במדיה חברתית

שלב 1: חשב כמה אתה מוציא על מדיה חברתית

עלויות המדיה החברתית שלך עשויות לכלול:

  • עלות הכלים והפלטפורמות לניהול חברתי
  • התקציב שהוקצה להוצאות על מודעות חברתיות
  • יצירת תוכן: עלויות יצירת תוכן פנימי וחיצוני, כולל עבודה מול יוצרים ו/או פרילנסרים
  • העלויות השוטפות עבור צוות המדיה החברתית שלך (משכורות, הכשרה וכו')
  • סוכנויות ויועצים, אם אתה משתמש בהם

שלב 2: הגדירו יעדים חברתיים ברורים שמתחברים ליעדים העסקיים הכוללים

יעדי מדיה חברתית ברורים עוזרים להגדיר כיצד פעולות חברתיות מתיישבות עם היעדים העסקיים והמחלקים.האם אתה יכול למדוד את החזר ה-ROI של השיווק שלך במדיה החברתית בלי היעדים האלה?

תיאורטית, אתה יכול, אבל משמעות אמיתית של החזר ROI חברתי מושגת רק כאשר אתה מראה כיצד תשואות חברתיות מתחברות לתמונה הרחבה יותר.

חשבו על דרכים שונות שבהן ההשקעה שלכם במדיה החברתית עשויה ליצור ערך, כמו:

  • המרות עסקיות (כגון יצירת לידים, הרשמות לניוזלטר או מכירות)
  • מודעות למותג או סנטימנט
  • חווית לקוח ונאמנות
  • אמון עובדים ושביעות רצון בעבודה
  • אמון שותף וספק
  • אבטחה והפחתת סיכונים

שלב 3: עקוב אחר מדדים המתאימים ליעדים שלך

כל מדדי המדיה החברתית יכולים לומר לך משהו על האם אתה משיג יעדים ועמידה ביעדים שלך. אבל חשוב לבחון את המדדים הנכונים כדי להבין במלואו את החזר ה-ROI החברתי שלך.

מדדים שאתה יכול לעקוב אחריהם כדי להוכיח החזר ROI כוללים:

  • לְהַגִיעַ
  • מעורבות הקהל
  • תעבורת האתר
  • לידים שנוצרו
  • הרשמות והמרות
  • הכנסות שנוצרו

כשאתה מחליט באילו מדדים להשתמש, שאל את עצמך כיצד תשתמש במידע. לשקול:

  1. אילו דברים קהל היעד עושה לאחר חשיפה לקמפיין?
  2. האם מדד זה תואם את היעדים העסקיים הגדולים יותר שלי?
  3. האם זה עוזר לי לקבל החלטות (מה לעשות יותר, מה לעשות פחות וכו')?
  4. האם יש לי את היכולת למדוד את זה ביעילות?

בדוק את המדדים שלך באופן קבוע. באופן אידיאלי, אתה אמור לקבל דוחות אוטומטיים שנשלחים לתיבת הדואר הנכנס שלך , כך שלא תצטרך לזכור למשוך אותם בעצמך.

טיפ: מדוד את ההחזרים שלך על פני תקופה מתאימה בהתבסס על מחזור המכירות שלך. מחקר של לינקדאין מצא ש -77% מהמשווקים מדדו תוצאות במהלך החודש הראשון של מסע פרסום, גם כאשר ידעו שמחזור המכירות שלהם הוא שלושה חודשים או יותר. ורק 4% מדדו החזר ROI במשך יותר משישה חודשים.

שלב 4: צור דוח החזר ROI שמראה את ההשפעה של חברתי

לאחר שקיבלת את הנתונים שלך, שתף את התוצאות עם בעלי העניין הנכונים כדי להראות כיצד שיווק במדיה חברתית משפיע על השורה התחתונה של הארגון שלך. הנה כמה דרכים לבלוט את הדוח שלך:

  • השתמש בתבנית .
  • השתמש בשפה פשוטה (הימנע מז'רגון וראשי תיבות פנימיים).
  • קשר את התוצאות אל היעדים העסקיים הרלוונטיים.
  • השתמש ב- KPI כדי לעקוב אחר התקדמות לטווח קצר.
  • נסח מגבלות והיה ברור לגבי מה אתה יכול (ולא יכול) למדוד.

מאמרים נוספים :

תוכן עניינים

מאמרים נוספים: