כיצד לבנות אסטרטגיית שיווק B2B טובה יותר במדיה חברתית

אסטרטגיית B2B

תוכן עניינים

שיווק במדיה חברתית B2B עשוי להיות לא המחשבה הראשונה שלך כשאנחנו מדברים על שיווק חברתי.
אבל הדיגיטל הוא העתיד של B2B. בימים אלה, פגישות מכירות, כנסים והחלטות עסקיות מתרחשות באינטרנט. מדיה חברתית יכולה לעזור לבנות קשרים שיכולים להביא חוזים משתלמים.

אם אין לך תוכנית מדיה חברתית לעסק ה-B2B שלך, אתה מפסיד. זו אחת הדרכים הטובות ביותר לבנות את המותג שלך ולמצוא את הקהל שלך.

הנה איך לבנות אסטרטגיית שיווק טובה יותר במדיה חברתית B2B לשיווק דיגיטלי יעיל יותר,  מכירה חברתית,  שירות לקוחות ועוד.

מהו שיווק B2B במדיה חברתית?

B2B ראשי תיבות של Business-to-Business. שיווק במדיה חברתית B2B משתמש בערוצים חברתיים כדי לשווק מוצרים או שירותים ללקוחות עסקיים וללקוחות פוטנציאליים.

משווקים בחברות B2C משתמשים בערוצים חברתיים כדי להגיע לצרכנים ולהשפיע על רכישות. עם זאת, שיווק B2B יעיל דורש גישה אחרת. משווקי B2B צריכים לחשוב בצורה אסטרטגית יותר כדי להגיע לבעלי עסקים ומקבלי החלטות. לאחר מכן הם מטפחים קשרים שיכולים להוביל להסכמי רכישה גדולים.

לכל הערוצים החברתיים יכול להיות מקום בשיווק B2B. אבל האיזון וסוג התוכן ייראו אחרת עבור אסטרטגיית מדיה חברתית B2B מאשר תוכנית ממוקדת צרכן.

נתונים סטטיסטיים שכדאי להכיר

לפני שנצלול כיצד ליצור תוכנית מדיה חברתית B2B, בואו נסתכל על מספר מספרי מפתח. הנה מדוע וכיצד משווקי B2B משתמשים בחשבונות המדיה החברתית שלהם.

  • חברות B2B צריכות להקצות 2-5% מההכנסות לשיווק.
  • מותגי מוצרי B2B יוציאו 14.7% מתקציב השיווק הזה על מדיה חברתית ב-12 החודשים הקרובים.
  • עסקי שירותי B2B יוציאו 18.3%.
  • 31.3% ממשתמשי האינטרנט העולמיים משתמשים באינטרנט למחקרים הקשורים לעסקים.
  • 22.7% ממשתמשי האינטרנט משתמשים במדיה חברתית ליצירת רשתות ומחקר הקשורים לעבודה.
  • 96% ממשוקי תוכן B2B משתמשים בלינקדאין לשיווק תוכן.
  • טוויטר היא הבאה בתור עם 82%.
  • 89% ממשווקי B2B משתמשים בלינקדאין ליצירת לידים B2B במדיה חברתית.
  • 80% מהחברים בלינקדאין מניעים החלטות עסקיות.
  • מדיה חברתית היא שיטת ההפצה המובילה עבור משווקי תוכן B2B, כאשר 89% משתמשים בכלים חברתיים.
  • קונים B2B מבלים 27% מזמן שיקול הרכישה שלהם בביצוע מחקר עצמאי באינטרנט. השווה את זה ל-5 עד 6% בלבד עם כל נציג מכירות.
  • למעשה, 44% מלקוחות B2B בני המילניום יעדיפו לא ליצור אינטראקציה עם נציג מכירות כלל.
  • 83% ממשווקי תוכן B2B משתמשים במודעות B2B במדיה חברתית ו/או בפוסטים מקודמים, לעומת 60% בשנה שעברה.
  • 40% ממשווקי תוכן B2B הגדילו את ההשקעה שלהם במדיה חברתית ובקהילות מקוונות בתגובה ל-COVID-19.
  • 76% מארגוני B2B משתמשים בניתוח מדיה חברתית כדי למדוד את ביצועי התוכן.
  • עד 2025, 80% מהאינטראקציות עם המכירות B2B יתרחשו בערוצים דיגיטליים.
  • עסקים B2B בארה"ב יוציאו 1.64 מיליארד דולר על מודעות לינקדאין ב-2021, 1.99 מיליארד דולר ב-2022 ו-2.33 מיליארד דולר ב-2023.

כיצד ליצור אסטרטגיית שיווק במדיה חברתית B2B

אתה צריך תוכנית אסטרטגיית מדיה חברתית B2B מוצקה הן לרווחים לטווח קצר והן לצמיחה ארוכת טווח. ל-60% ממשווקי תוכן B2B המצליחים ביותר יש אסטרטגיית שיווק תוכן. השווה את זה רק ל-21% מהפחות מוצלחים.

התאם יעדים עם יעדים עסקיים

בדיוק כמו אסטרטגיית B2C טובה , כל תוכנית מדיה חברתית B2B צריכה לענות על שתי השאלות הבאות:

  1. מהם היעדים העסקיים של החברה?
  2. כיצד יעזור שיווק B2B במדיה חברתית להשיג אותם?

אבל קווי הדמיון מסתיימים כאן. משווקי מדיה חברתית B2B ו-B2C משתמשים בפלטפורמות חברתיות למטרות שונות. קמפיינים של מדיה חברתית B2C מניעים מכירות, בעוד B2B חברתית היא יותר " ראש המשפך". יעדי מדיה חברתית עבור משווקי B2B אמורים להתמקד ביעדים עסקיים לטווח ארוך יותר.

למעשה, 3 היעדים הכוללים המובילים עבור משווקי תוכן B2B הם:

  1. יצירת מודעות למותג (87%)
  2. בנה אמון ואמינות (81%)
  3. למד קהל (79%)

יצירת מכירות או הכנסה מגיעה למקום 8.

שלושת היעדים המובילים הללו תורמים כולם ליצירת לידים B2B במדיה החברתית . משווקי B2B מצליחים משתמשים גם בשיווק תוכן כדי לטפח מנויים, קהלים או לידים (60%). 

אל תשכח לכלול יעדים ויעדים פנימיים בתוך התוכנית שלך. על פי מחקר שנערך לאחרונה ב-Journal of Business Logistics, מדיה חברתית יכולה לעזור למנהלי חשבונות להגדיל הן את הידע במוצר והן במתחרים.

זיהוי הזדמנויות חברתיות

תוכנית מדיה חברתית מוצקה B2B מתארת ​​היכן טמונות ההזדמנויות.
נסה להשתמש במסגרת SWOT. הוא מזהה את החוזקות, החולשות, ההזדמנויות והאיומים בנוף התחרותי שלך.
הקשבה חברתית היא דרך מצוינת ללמוד מה קורה ברשתות חברתיות בתעשייה שלך.

שימו לב ללקוחות שלכם

כל המשווקים צריכים לדעת למי הם מנסים להגיע. שיווק B2B במדיה חברתית אינו שונה. אבל רק קצת יותר ממחצית ( 56% ) ממשווקי תוכן B2B משתמשים בפרסונות כדי להנחות את יצירת התוכן.

זה נותן לך הזדמנות קלה לשים את עצמך קדימה. שלב שיטות עבודה מומלצות לשיווק מדיה חברתית B2B וצור  פרסונות קהל וקונים .

המבנה הארגוני שלך כנראה כבר נותן מענה לפרסונות שונות של לקוחות. או, לפחות, קטגוריות שונות של לקוחות.

השיווק שלך במדיה החברתית B2B צריך לעשות את אותו הדבר. התמקד בבניית פרסונות קונים מושכלות של הלקוחות האידיאליים שלך. אלה יאפשרו לך ליצור תוכן חברתי שמדבר לאנשים אמיתיים.

שיווק חברתי B2B ככל הנראה יהפוך להיות מותאם אף יותר בעתיד. שיווק מבוסס חשבון (ABM) יהפוך לנורמה. ב-ABM צוותי מכירות ושיווק עובדים יחד. הם מתאימים אישית את ההסברה והשיווק למקבלי ההחלטות בחברות היעד.

מדיה חברתית היא כלי חשוב עבור ABM.  הקשבה חברתית  מאפשרת לך לעקוב אחר הלקוחות הפוטנציאליים החשובים ביותר שלך.

השתמש בפלטפורמות המדיה החברתיות הנכונות

ככלל, אתה צריך להיות איפה שהלקוחות שלך נמצאים. לא בטוח איפה זה יכול להיות? התחל עם הדמוגרפיה הכוללת של המדיה החברתית. לאחר מכן, צלול לתוך מחקר קהל .

מאמרים נוספים :

תוכן עניינים

מאמרים נוספים: