בעולם המדיה החברתית, משווקים יודעים ששינוי הוא אחד הדברים היחידים שהם יכולים לסמוך עליהם. מאלגוריתמים וממשקי API ועד לתכונות וזמני הפרסום הטובים ביותר, שיטות העבודה המומלצות של השנה שעברה עשויות להיות השווא של השנה. אז איך אפשר להימנע מטעויות שיווק באינסטגרם?
ריכזנו רשימה של טעויות השיווק הנפוצות ביותר באינסטגרם בשנת 2022, כדי שתדע מה לא לעשות באינסטגרם.
התעלמות מהניתוח שלך
אחת הטעויות הנפוצות ביותר במדיה החברתית שמשווק יכול לעשות היא להתעלם מהנתונים שלו (או לא להשתמש בהם במלואו). אינסטגרם נותנת לך כמות מדהימה של ניתוחים, הן ברמת הפוסט והן ברמת החשבון הכוללת.
סקירת הנתונים שלך היא הדרך הטובה ביותר לדעת מה עובד ומה לא. אם פוסט מתפקד ממש טוב, אתה בהחלט צריך להסתכל על הניתוח של הפוסט הזה כדי לגלות מדוע .
שימוש ביותר מדי האשטגים
עבור מותגים, האשטאגים הם חרב פיפיות. הם יכולים לעזור למשתמשי אינסטגרם אחרים למצוא את התוכן שלך, אבל הם יכולים גם לגרום לתוכן שלך להיראות כמו ספאם.
אתה יכול להשתמש בעד 30 hashtags, אבל המספר הנפוץ ביותר של hashtags לשימוש עבור חשבונות מותג הוא אחד עד שלושה לכל פוסט .
לא להיות חברתי
מדיה חברתית היא לא שידור חד כיווני – זו שיחה. אבל למרבה הצער, אחת הטעויות הנפוצות ביותר במדיה החברתית בעסקים היא שכחה מהחלק ה"חברתי".
כמשווק, אתה צריך להשקיע זמן רב באינטראקציה כמו שאתה עושה ביצירה ופרסום תוכן. ואל תדבר רק עם העוקבים שלך: הצטרפות לשיחה עם מותגים אחרים היא דרך מצוינת להקל על מעורבות.
כל הערה, שאלה, אזכור ו-DM הם הזדמנות לבנות נאמנות וליצור חווית מותג חיובית עם הקהל שלך.
פרסום ללא אסטרטגיה
עסקים רבים יודעים שהם צריכים להיות פעילים במדיה החברתית, אבל אל תפסיקו לחשוב למה .
האם אתה רוצה להביא תנועה לאתר שלך? האם אתה מחפש להפוך למותג הידוע ביותר בקטגוריה שלך? לבצע מכירות ישירות דרך חנות האינסטגרם שלך? קשה להגיע להצלחה באמצעות שיווק באינסטגרם אם אתה לא יודע מה אתה מנסה להשיג.
בחר יעד אחד להתחיל, וצור תוכנית אסטרטגית להגיע לשם. כך יהיה לך משהו שינחה כל החלטה ודרך למדוד את ההשפעה של העבודה שלך.
לא משתמש בתכונות החדשות ביותר
ראשית, זה היה Instagram Stories, אחר כך Instagram TV (IGTV), ועכשיו זה Instagram Reels. אם עדיין לא עברת לאסטרטגיה של סרטון ראשון, זה הזמן.
אי שימוש בקישורים במעקב לצורך ייחוס
האם אתה משתמש באינסטגרם כדי להביא תנועה לאתר או לאפליקציה שלך? אם כן, האם אתה עוקב אחר כל קליק על קישור שמגיע מאינסטגרם?
מנהלי מדיה חברתית מתבקשים כל הזמן להוכיח את החזר ה-ROI של פלטפורמות כמו אינסטגרם. אם אתה כולל קישורים דרך סיפורי אינסטגרם, סלילים, חנויות או הביוגרפיה שלך, ודא שאתה יכול להוכיח שהם עובדים.
לכל קישור שאתה מפרסם צריך לצרף פרמטרי מעקב . כך, אתה יכול לזכות את התוצאות העסקיות בחזרה למאמצי השיווק שלך באינסטגרם.
פרסום תוכן לרוחב
בכנות, זו אחת הטעויות המפתיעות ביותר שאני עדיין רואה משווקים עושים.
אם המטרה של תוכן האינסטגרם שלך (בין אם זה תמונות או סרטונים) היא למשוך תשומת לב ולעצור משתמשים באמצע הגלילה, עליך לפרסם רק תוכן אנכי. תנו לי להסביר למה.
92.1% מהשימוש באינטרנט מתרחש בטלפונים ניידים. זה אומר שאתה רוצה שהתוכן שלך יתפוס כמה שיותר נדל"ן אנכי כדי למשוך משתמשים. תמונה או סרטון לרוחב (אופקי) תופסים חצי מהשטח שתופס אנכי!
התעלמות ממגמות
טרנדים אינם מיועדים רק למשפיענים. משווקי מדיה חברתית צריכים תמיד להיות מודעים לטרנדים באינסטגרם כדי שיוכלו להתאים אותם באופן שנאמן לקול ולקהל של המותג שלהם.
לא להתנסות באסטרטגיה שלך
הדבר היחיד שגרוע מחוסר אסטרטגיית אינסטגרם הוא אסטרטגיה מיושנת.
בהתחשב בקצב השינוי של אינסטגרם, יש לקחת את כל "השיטות המומלצות". מה שעובד עבור מותגים אחרים אולי לא יעבוד עבור המותג והקהל שלך.
ניסוי הוא הדרך היחידה לדעת מה באמת עובד עבור המותג שלך. אתה תמיד צריך לבדוק:
- זמני פרסום
- תדירות פרסום
- אורך הכיתוב
- מספר וסוגי האשטאגים
- פורמטים של תוכן
- נושאי תוכן ועמודי תווך
פרסום חזותי מופק מדי או משוכלל
כאשר מותגים התחילו להשתמש באינסטגרם לראשונה, המשתמשים ציפו לראות תמונות יפות ואיכותיות בפיד שלהם.
בימינו אנו יודעים יותר על המדיה החברתית והשפעת תרבות ההשוואה על הבריאות הנפשית שלנו. משתמשי אינסטגרם רבים הולכים כעת לעבר פידים פחות אוצרים ומלוטשים.
אלו למעשה חדשות מצוינות למשווקים. אתה לא צריך לבזבז המון זמן וכסף על הפקות מפוארות כדי ליצור תוכן לאינסטגרם. ויז'ואל מופק מדי לא נראה אותנטי ובולט (מהסיבות הלא נכונות) בפיד.
במקום זאת, השתמש במצלמת הטלפון שלך כדי ללכוד תוכן של הרגע ודלג על מסנני התמונות.
לא מבצע אופטימיזציה לחיפוש
באותו אופן שאתה מבצע אופטימיזציה של תוכן האתר שלך לקידום אתרים, ניתן לבצע אופטימיזציה של הביוגרפיה שלך באינסטגרם, כתוביות וטקסט חלופי . המשמעות היא ליצור את העותק החברתי שלך כך שיכלול מילים שיתאימו למה שמישהו שמחפש את סוג התוכן שלך ישתמש.
לא להנגיש את התוכן שלך
הרם את היד אם אתה תמיד מוסיף טקסט חלופי לכל תמונה שאתה מפרסם במדיה החברתית. אם תעשה זאת, אתה הרבה לפני המשחק (וכל מי שמשתמש בקוראי מסך כדי לנווט באינטרנט מודה לך).
אם לא, חשוב שכל המשווקים ילמדו כיצד להפוך את תוכן המדיה החברתית שלהם לכלול יותר עבור כל המשתמשים שעלולים לצרוך אותו.
להלן רשימת בדיקה:
- הוסף טקסט חלופי תיאורי לכל תמונה
- הוסף כתוביות (או כתוביות) לכל הסרטונים עם אודיו
- אל תשתמש במחוללי גופנים מפוארים
- אל תשתמש באימוג'י כנקודות תבליט או באמצע משפט
כמובן שכללי המדיה החברתית משתנים תמיד, אז אל תפחדו לנסות דברים שונים. כל עוד לומדים ממה עובד ומה לא. בהצלחה!